Na co patrzec przy kupnie motocykla
Latarka i ogólna wiedza o modelu !!!
Czy silnik zimny !!!
1. Ogólne sprawdzenie stanu wizualnego(czystość wycieki)
2. Symetryczność elementów stronami (lusterka plastiki podnóżki tarcze hamulcowe) Czy jedna strona nie jest nowa
3. Stan dźwigni hamulca sprzegła ciężarków kierownicy
4. stan dekli silnika tłumika
5. spasowanie poszczególnych elementów owiewek
6. czy śruby nie są porozwieracne pod wyścigi
7. czy nie ma śladów gumy na tylnim błotniku od wewnątrz od palenia opon
8. Sprawdzanie działania amortyzatora przód/tył (bez luzów przód/tył widelca na centralnej nóżce, czy obraca się płynnie lewo prawo)
9. zawieszenie przód – kilka rayz nacisnąc, zobaczyć czy nie ma rys, wycieków, rdzy, czy działa cicho
10. Hamulce – działanie poszczególnych układów(bez pisków płynna praca klamki, odbijanie, kolor płynu)
11. czy przy obrocie koła czy szorują klocki
12. przy zaciśnietym hamulcu czy siada zawieszenie
13. stan klocków (grubość) stan tarcz(luzy wyżłobienia)
14. wycieki na zaciskach
15. ustawienia linki sprzęgła (wbić 1 i na wciśniętej klamca potoczyc Moto powinien jechac jak na luzie)
16. praca klamki i linki czy płynna
17. stan zbiornika paliwa, czy nie ma rdzy w środku, czy metalowy czy plastik
18. kolor paliwa
19. siedzenie- stan obicia, czy nie nasiąknięte wodą, kluczyk do stacyjki czy pasuje, czy niewysiedziane
20. opony – stan opon, produkcja opon
21. działanie kontrolek klaksonu świateł (krótkich, długich, hamulce, pozycji, podświetlenie tablicy)
22. działanie stacyjki, blokada kierownicy
23. działanie czujnika biegu jałowego – czy gaśnie silnik
24. stan akumulatora – jak odpala
25. przygasanie świateł w zależności od obrotów
26. koła – uszkodzenia boczne felg (przód/tył, lewo/prawo)
27. działanie licznika km, obrotomierza, prędkościomierza
28. łańcuch – naciąg na całej długości, odciągnąć na tylniej zębatce (max do połowy zeba zębatki) czy krecą się rolki
29. zęby na zębatkach czy symetryczne
30. stan oleju, kiedy wymieniany, jaka marka/rodzaj, kolor
31. stan chłodnicy, cieczy, wentylatora, stan i kolor płynu
32. sprawdzić czy nie kopci po odpaleniu
33. sprawdzić VIN i nr silnika
Ja miałem taka checkliste oglądajć sprzety Wiekszośc sprzedających było pod wrazeniem przygotowania i nawet nie wciskali mi żadnego kitu :chytry: