Autor Wątek: zakup tdm - poradnik kupującego... na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla etc  (Przeczytany 62581 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

electro

  • Gość
Panowie i Panie,

BARDZO PILNE!

Popatrzcie proszę na tą TDM:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M461360

Czy przy przebiegu 60tyś powinien być już do wymiany łańcuszek rozrządu?
Czy widzicie coś podejrzanego?

Jutro rano jadę ją obejrzeć.

Z góry dzięki za pomoc.

jarek

  • Gość
Czy przy przebiegu 60tyś powinien być już do wymiany łańcuszek rozrządu?

Nie sugeruj się tak bardzo tym jaki przebieg jest na licznikach. Co do łańcuszków to chyba może być różnie. Moje doświadczenia opieram co prawda na samochodach. Np. w moim Nissanie którego łańcuch miał podobno wytrzymać 300 tyś km był wymieniany przy przebiegu niecałych ....... 30 tyś km. Najlepiej aby ktoś znający się na rzeczy zwyczajnie osłuchał i obejrzał sprzęta.

electro

  • Gość
A jest tu ktoś z Gliwic, kto za dobrą wódkę rzuci okiem na sprzęt?

imri

  • Gość
Witam.
Jestem tu nowy i zaplanowałem być użytkownikiem TDM.Do poniedziałku dosiadałem Sprinta ST , ale był taki co sie nie bał i mi go r....... .
Podpowiedzcie gdzie oko zapuścic i i na co zwracać baczną uwagę. Wypatrzyłem 2 sztuki z 99 i 02 roku.
Za wszelka pomoc z góry dziękuję.
Pozdrawiam eszystkich.

Offline Gaweł

  • TDM User
  • Piaseczno/k.W-wy
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 751
  • 3VD '95

imri

  • Gość
Dzięki, jutro postaram się skontaktować ze sprzedającym.

Offline elrond

  • TDM User
  • Kraków
  • 120 km/h
  • ***
  • Wiadomości: 247
  • 4TX '99
Proszę doświadczonych posiadaczy TDM-ek o rady dotyczące kontroli 3VD przed zakupem.
Ogólnie to wiem o co chodzi w sprzęcie będącym w dobrym stanie, jednak każdy pojazd ma swoje niuanse.
Chciałbym wiedzieć co warto sprawdzić bo się często psuje, na jakie rzeczy mniej zwracać uwagę.

Dla przykładu, już wyczytałem że głośno wchodzące biegi to norma.

A co z innymi mechanizmami?

Zawieszenie
Skrzynia biegów (jest cicha podczas jazdy?)
Silnik (na ile generuje różne odgłosy)
Elektryka (tu mam pytanie, gdzie najłatwiej się wpiąć aby skontrolować napięcie ładowania, do akumulatora jest utrudniony dostęp...)

woof

  • Gość
trójka będzie wyć, wbicie na 1 często ze zgrzytem;) (zwlaszcza jak chcesz to delikatnie zrobic).

Najważniejsze - czy nie ma dziwnych stuków w silniku - jak odpalisz zimny to może być słychać sprzęgło(ja mam nowe sprzęgło i też słychać zanim sie dobrze w oleju upaćka).

Niech Cię nie dzwią wsyokie obroty biegu jałowego - oczywiście po rozgrzaniu i bez ssania bedzie gdzieś około 1600 obrotów.

ALe najważniejsze - obejrzyj dobrze rame, plastiki - czy nie krzywa, nie położone itp itd.

Offline Vivaldi

  • TDM User
  • Gdańsk. Czasem Świecie
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 3494
  • 3VD '91 > 4TX '99 > 5PS '06 + SHL M11 '64
    • Świecie :)
E, z tymi obrotami to przesada - pokręć śrubą regulacji. Obroty bieguj jałowego mają być w okolicach 1100 - nie chce mi się teraz zerakć do mauela, żeby to sprawdzić dokładnie. Ale mniejsza z tym. Generalnie, jak moto odpala tylko na jeden gar i trwa to dość długo, to zazwyczaj jest to oznaką problemów (układ zpałonowy/układ paliwowy/rozrząd) - nie ma "że ten typ tak ma". Palić powinna na 2, czy zimna czy ciepła - owszem, czasem się zdaża że weźmie jeden, a po 2-3sec już chodzą oba.

Co do zmierzenia akumulatora - to minus z jakiejś śruby na ramie, a plus z przekaźnika rozrusznika.
Vivaldi,
TDM 5PS '06, SHL M11 '64


Offline elrond

  • TDM User
  • Kraków
  • 120 km/h
  • ***
  • Wiadomości: 247
  • 4TX '99
Hmm

Mam dylemat. Dwie TDM-ki jedna 1995 druga 1999 cena taka sama ale ta nowsza po szlifie dosyć mocnym i to z dwóch stron.
Szlif na tyle mocny że był wgięty (lekko) bak, przetarta osłona na dole z prawej strony silnika, plastiki i czacha wymienione.
Ogólnie trzeba pomalować, zrobić przegląd luzu zaworowego - czyli normalny serwis + naprawa.
Silnik pracuje OK, pali na dwa cylindry od razu. Nie stuka, nie szarpie, skrzynia chodzi płynnie.

Ta starsza niby OK.

Czy warto pchać się w moto po szlifie ale nowszy rocznikowo?

Offline rockride

  • TDM User
  • Nowa Ruda, byłe Wałbrzyskie
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 619
  • Tyle dróg do przejechania a czasu tak niewiele,.:)
Według mnie to zawsze najlepiej kupic taka w najlepszym stanie,..niekoniecznie wybrac sposrod tych dwoch,..Roznice w cenach sa na tyle niewielkie, ze z za ok 10 tys. kupisz 4TX z konca lat 97-99( i tu mozna trafic na cos dobrego) a za 6-7 tys. kupisz 3VD o kilka lat starszego, czesto juz bardzo wyslużonego . Nigdy nie oplaca sie kupowac moto do roboty bo czesto koszt doprowadzenia tego do stanu "fabrycznego" przekroczy cene moto kupionego w dobrym stanie. Cena lakierowania, robocizny i cale zawracanie d.... sie juz chyba nie oplaca,..

Pozdr.
Piotrek

 

mr.dipi

  • Gość
posłuchać przy skrzyni na wciśniętym i puszczonym sprzęgle - może delikatnie słuchać nie może walić.

sprawdzić czy przy jeździe na 1 biegu na stałych obrotach ok 5000 nie szarpie - może to być tylko kwestia regulacji a może być wymiana filtra powietrza lub po prostu gumki przy gaźnikach są sparciałe i łapie lewe powietrze.

3vd pracują dosyć nie kulturalnie więc nie przejmuj się lekko nierówną pracą.

no i standart - czy nic nie cieknie nie pluje olejem, jaki stan jest ukł. napędowego - zabki na zębatce wyciągnięcie łańcucha - na regulacji przy kole... i tyle mi do głowy przychodzi

i  z tym mierzeniem prądu ładowania nie nagorszy pomysł - wziac miernik ściągnąc kanapę i da się włożyć końcówki do + i - akumulatora...powin no być od 13.5-14.9 przy 5000 obr.

Offline Gaweł

  • TDM User
  • Piaseczno/k.W-wy
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 751
  • 3VD '95


3vd pracują dosyć nie kulturalnie

 

A to dobre :deadlol: :deadlol: :deadlol:

Offline Tomek ND

  • TDM User
  • Nowa Dęba
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 48
Na moje oko 3VD pracują bardzo kulturalnie  :deadgrin:. Wiele osób mi to mówi jak moto stoi i cycka na wolnych obrotach. 

Offline rockride

  • TDM User
  • Nowa Ruda, byłe Wałbrzyskie
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 619
  • Tyle dróg do przejechania a czasu tak niewiele,.:)
Przychylam sie do przedmówcy,..chociaż mam 4tx to przed zakupem swojej kupic mialem wlasnie 3VD w swietnym stanie (oprocz tego ze miala peknieta rame :) :deadmad:, a silnik pieknie na wolnych pracował,..na wysokich również itd.,...
Pozdr.
Piotrek