Podklejam zmienione ogłoszenie, serwisy już się odbyły, pojeździłem, było fajnie, ale ze zdrowiem kiepsko, więc podjąłem decyzję o sprzedaży, a zatem:
Mam na sprzedaż motocykl YAMAHA TDM900 RN08, rok produkcji 2002.
Sprowadzona z Niemiec w 2005r przez poprzedniego właściciela, jeździł nią trzy lata.
Udokumentowany niski przebieg, stan licznika na dz. 2021-11-06 to tylko 36 476 km.
Historia serwisowa w książeczce oryginalnej niemieckiej.
Pierwsi właściciele dwóch Niemców, niewielkie przebiegi.
Motocykl po trzech latach od nowości przyjechał do Polski w stanie bdb.
Od 13 lat w moim posiadaniu.
Pojemność 897 cm3, moc: 87 KM (64 kW), 6 biegów, wtrysk, rama aluminium, napęd łańcuchem.
Kolor ciemny granat wpadający w czerń.
Super niskie zużycie paliwa - 4 litry/100km przy lajtowej prędkości 80-90 km/h.
Przy 100-120 wzrasta do 5l/100km. Ze zbiornikiem 20 litrów osiąga 400 km zasięgu do rezerwy.
Silnik i wszystkie podzespoły pracują wzorowo - potwierdzone wykonanym w ASO Kawasaki badaniem technicznym, diagnostycznym i trasą.
Ubezpieczenie OC ważne do 2022.09.12
Przegląd diagnostyczny ważny do 2022.11.05
Pełna historia z książeczki:
Pierwsza data przedsprzedażna w książce 02.10.2002, zakupiony w MCW Motorrad-Center w Walblingen
=>Pierwszy właściciel Werner Huber, od 28.10.2002.
Pierwszy przegląd 24.10.2002, przebieg 1.076 km - M-S-Bike Oberharmersbach
Drugi przegląd 20.12.2003, przebieg 3.020 km - M-S-Bike Oberharmersbach
=>Drugi właściciel Wendelin Himmelsbach (r. ur. 1956), od 14.01.2004.
Trzeci przegląd 20.07.2005, przebieg 8.215 km - M-S-Bike Oberharmersbach
W tym okresie motocykl został sprowadzony do Polski.
=>Trzeci właściciel (I w Polsce) M.Sz. z Warszawy, od 13.09.2005.
Brak wpisów w książce z 3 lat użytkowania w Polsce, wg właściciela serwisował u znajomego mechanika, wyrobił przebieg ok. 8-9 tys. km. Opis aukcji poprzedniego właściciela z 2008:
"Motocykl od trzech lat w moim posiadaniu, w doskonałym stanie technicznym i z małym przebiegiem.
Bardzo zadbany. Posiadam komplet dokumentów, kluczyki, książkę serwisową. Posiada minimalne
pęknięcie owiewki (na zdjęciu). Pęknięcie od uderzenia deski na ulicy, nie naprawiałem, aby nie było
wątpliwości, że motor jest bezwypadkowy. Kolor ciemno-granatowy widoczny w słońcu, w cieniu jak
czarny. Bezwypadkowy, nigdy nie leżał."
=>Czwarty właściciel (II w Polsce) ja, od 08.10.2008, zakup z przebiegiem ok. 19.800 km
Czwarty przegląd 25.04.2009, przebieg 21.000 km - Motoszkoła Serwis R.Górski
Piąty przegląd 27.08.2011, przebieg 31.000 km - Motoszkoła Serwis R.Górski
Szósty przegląd 29.07.2013, przebieg 33.670 km - ASO Kawasaki Moto-Rakowski Konstancin-Jeziorna
Siódmy przegląd 03.11.2021, przebieg 36.435 km - ASO Kawasaki Moto-Rakowski Konstancin-Jeziorna
Bezwypadkowy, zadbany, pielęgnowany. Używany do małej turystyki, prawie nie jeżdzony w mieście.
Nie znam v-max, nie przekroczyłem 160km/h, przeciętnie w trasie 80-110km/h- to gwarancja oszczędności, trwałości i niezawodności.
Miałem jedną glebę parkingową na lewym boku - przy pakowaniu na pochyleniu złożyła się stopka, pakowałem kufer i nie zdążyłem uchwycić. Tedzia oparła się na gmolu, dżwigni sprzęgła (wymieniona na kute aluminium), krawędzi lusterka i lewej owiewki. Delikatne ślady na owiewce i plastiku lusterka, widać na zdjęciach, nie poprawiane. Poza tym lekkie pęknięcie owiewki (z opisu poprzedniego właściciela). Poza tym lekka punktowa śniedź na bloku silnika, (naturalny proces w motocyklu 19-letnim - nie myty chemią/karcherem, tylko ręcznie gąbką/szampon). Oraz widoczne na fotach złuszczona farba na lewym gmolu, można zeszlifować pomalować sprayem - kosmetyka. Fotografie wyślę na życzenie mailem.
Z powodów zdrowotnych nie użytkowałem motocykla sześć lat - od jesieni 2015 do końca września 2021 r. Z tego powodu motocykl zachował tak niski oryginalny przebieg (36 476 km). Przechowywany czysty w ocieplanym garażu podziemnym, pod brezentową plandeką, zatankowany do pełna, ze zdemontowanym akumulatorem, na podstawce centralnej. Pod koniec września 2021 oddałem tedzię do przygotowania w ASO Kawasaki Moto-Rakowski w Konstancinie. Wkład finansowy w ASO na kwotę 4390 pln. Motocykl odebrany 07.11.2021, przeszedł wzorowo przegląd diagnostyczny. Wgląd do napraw i stanu technicznego dostępny w systemie serwisowym każdego ASO Kawasaki (zlec. 388). Lista czynności:
- drobiazgowa kontrola wszystkich podzespołów po długim postoju (regulacje, smarowania, czyszczenie filtra
powietrza, opróżnienie baku, utylizacja paliwa, konserwacja i zalanie nowym paliwem, kontrola układu chłodzenia- wymiana płynu niepotrzebna, sprawdzenie świec- wymiana niepotrzebna, czyszczenie i smarowanie łańcucha- napęd stan bdb, kontrola wszystkich mocowań, owiewek, stopek, elementów ruchomych).
- wymiana klocków hamulcowych przód i tył
- wymiana formatowanie akumulatora
- wymiana tarczy hamulcowej przód (na starej czuć było delikatne "bicie")
- wymiana łożysk przedniego koła
- wymiana opon przód i tył.
Razem usługi: 1560 pln
Lista materiałów wymienionych:
- olej silnikowy Motul 5100 10W40 -4szt.
- filtr oleju HF 145 -1szt.
- olej do filtrów K&N -1szt.
- płyn hamulcowy DOT-4 Valvoline -1szt.
- klocki hamulcowe FDB 605 ST na przód -2szt.
- klocki hamulcowe FDB 2156 P na tył -1szt.
- akumulator EXIDE YT12B-BS -1szt.
- zestaw materiałów pomocniczych -1kpl.
- tarcza hamulcowa przód Yamaha Genuine -1szt.
- łożyska koła przód AB 25-1403 -1szt.
- opony Pirelli Angel ST/GT nowe przód/tył -2szt. (+utylizacja starych)
- wentyle obu kól -2szt.
Razem wartość materiałów: 2830 pln.
W przyszłości za 2-3lata można sobie dowymienić przewody hamulcowe na oplot stalowy (oryginalne nie wymagają jeszcze wymiany).
Motocykl ma bogate wyposażenie turystyczne:
- centralna podstawka SW MOTECH HPS.06.118.100 (zamiennik do 9079E-YE001-00 Yamaha)
- gmole GIVI na silnik, jak TN347 ale czarne (zamiennik do 5PS-W0741-00-00 Yamaha)
- szyba turystyczna MRA Vario-Touringscreen z płynną regulacją odchylenia strugi powietrza
- szyba oryginalna Yamaha zamienna
- Yamaha Topcase Attachment Kit - zestaw do mocowania kufra tylnego na płycie mocowanej bezpośrednio na
bagażniku fabrycznym, 5PS-W0720-00-00
- 1szt. kufer centralny, czarny mat, płyta Monolock, KAPPA K42N, kpl. kluczyków.
- zestaw stelaży bocznych do mocowania kufrów GIVI typ PL347-KL347_2
- 2szt. kufry boczne "typ policyjny" MONOKEY K21N Kappa (jak E21 Givi), kpl. kluczyków. - wygodne na krótkie trasy.
- handbary Acerbis DualRoad, prosty montaż do końcówek kierownicy - ochrona w razie wypadku, przed zimnem i poprawa widoczności motocykla).
- tankbag KAPPA 14/24L (TK746) z mapnikiem, mocowanie magnesy+paskami do ramy, nie rysuje lakieru.
- dźwignia sprzęgła aluminiowa kuta (Larsson 21.03.2012), mocniejsza od oryginału.
- sportowy filtr powietrza K&N (wymieniony z oryginału przy przebiegu 23 tys. km).
- blokada tarczy hamulcowej z alarmem Xena, kpl. kluczyków.
- łańcuch motocyklowy z szeklą OXFORD Heavy Duty czarny 1m, ogniwa 9,5mm ze stali utwardzonej osłonięte
pokrowcem, wyjątkowo mocny, do podpięcia w miejscu postoju np. do słupa, kpl kluczyków.
Wartość wyposażenia gdyby kupować teraz na zimę to 4000-4500 tys. pln (na wiosnę drożej).
Pozostałe:
- karta pojazdu, dowód rejestracyjny
- oryginalna instrukcja obsługi w jęz. angielskim.
- książka serwisowa oryginalna od niemieckiego dystrybutora
- umowy sprzedaży, ubezpieczenia, itp.
- komplet kluczyków do motocykla, kufrów, blokad
Motocykl przygotowałem do jazdy pod siebie, na oryginalnych częściach, bez zbędnych oszczędności. Ma służyć
kolejne lata i dawać frajdę, a nie stać w garażu. Gdyby nie problemy zdrowotne jeździłbym nim nadal.
Jestem motocyklistą z 30-letnim stażem, moje pojazdy są zweryfikowane, nic nie ukrywam, gwarantuję uczciwość, wszystko widać na zdjęciach i w opisie. Po inne szczegóły proszę pytać na majla sauron11@yahoo.com.
Opis jest obszerny aby kupujący nie miał wątpliwości, że kupuje motocykl z pewnej ręki.
Jazda próbna możliwa po zdeponowaniu wartości motocykla w gotówce.
Z uwagi na jesień, szybko zapadający zmierzch, psotną aurę, oględziny i jazda próbna możliwa przy sprzyjającej pogodzie. Motocykl jest czysty- jazda próbna w deszczu i na mokrym odpada.
Cena: 15.500 pln (do małej negocjacji)
Zdecydowanych zapraszam do kontaktu. Proszę o rozsądne oferty. Motocykl wart swojej ceny, jedna z lepszych
okazji. Handlarzom i komisom dziękuję. Nie spieszę się ze sprzedażą. Nie wystawiam faktury. Płatność tylko
gotówką. Sprzedaż na umowę kupna-sprzedaży. Dziękuję za uwagę.
PS. nie ukrywam, że byłoby miło gdyby tedzia trafiła w dobre ręce miłośnika TDM, dlatego przed wystawieniem na Otomoto ogłaszam tutaj
.