Autor Wątek: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM  (Przeczytany 1392803 razy)

0 użytkowników i 76 Gości przegląda ten wątek.

Offline TomekM

  • TDM User
  • Śrem
  • 120 km/h
  • ***
  • Wiadomości: 133
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1500 dnia: Maj 28, 2015, 20:18:53 »
Nieoryginalne naklejki na obu płucach. W dodatku krzywo naklejone :P

Offline ryto

  • TDM User
  • 100lica
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1501 dnia: Maj 31, 2015, 10:03:19 »
Panie i Panowie,
co sądzicie o tym sprzęcie wizualnie? Coś rzuca się w oczy?
http://otomoto.pl/oferta/yamaha-tdm-900-tdm-varadero-v-strom-ID6y5Kv1.html

Generalnie oglądałem to moto, ale mam mieszane odczucia. Wygląda dla mnie ok (ale czekam na Waszą opinię), natomiast czy to normalne u TDM 900, że:
1. Moto odpala za ok. drugim-trzecim zakręceniem rozrusznika (czyli po ok. 1,5 sek po wciśnięciu zapłonu)
2. Po odpaleniu, na zimnym, po lekkim dodaniu gazu jakby przygasa (ale nie gaśnie). W gaźnikowcu nie zwróciłbym na to uwagi, ale tu mamy wtryski. Normalne to?
3. Widać lekkie pocenie na lewym deklu silnika. Chodzi o tą stronę gdzie jest wajcha zmiany biegów (dekiel przykrywa pewnie skrzynię biegów albo sprzęgło). Pocenie widać na górze.
4. Brak tablic, moto niezarejestrowany. Jak podchodzicie do takich zakupów, bo nie ma za bardzo jak się nim przejechać...
Moto mogę jednak zaciągnąć do mechanika, którego sam wskażę, ale może powiecie po powyższym opisie, czy jest w ogóle sens?

Najbardziej niepokoi mnie pkt nr 2... A normalnie wydaje się, że silnik pracuje równo, brak jakiś uszkodzeń, podnóżki również bez uszkodzeń (chyba, że wymienione).
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2015, 10:05:54 wysłana przez ryto »

Vaultboy

  • Gość
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1502 dnia: Maj 31, 2015, 11:15:04 »
1. Moto odpala za ok. drugim-trzecim zakręceniem rozrusznika (czyli po ok. 1,5 sek po wciśnięciu zapłonu)
2. Po odpaleniu, na zimnym, po lekkim dodaniu gazu jakby przygasa (ale nie gaśnie). W gaźnikowcu nie zwróciłbym na to uwagi, ale tu mamy wtryski. Normalne to?

Moja tedzia (2003) pali od około drugiego zakręcenia;) Zaraz po odpaleniu też nie lubi jak jej się da gazu bo zamula. Ja zawsze wychodzę z założenia, że silnik ma a) ładnie palić, b) dobrze pracować po rozgrzaniu.
pzdr.

Offline ryto

  • TDM User
  • 100lica
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1503 dnia: Maj 31, 2015, 13:12:23 »
Witam,
zgadzam się połowicznie. Moto ma po odpaleniu być gotowe do jazdy. Jak zamula to nie wiem czy da się tym jechać. Stąd moje pytania.

Problem taki, że z moto muszę wyrobić się do najbliższego wtorku (i to jeszcze po pracy). Potem wyjeżdzam na długi weekend. Wszelkie rady i sugestie w powyższej kwestii, ocena po zdjęciach itp. będą bardzo cenne dla mnie.

Pozdrawiam!

Offline ryto

  • TDM User
  • 100lica
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1504 dnia: Maj 31, 2015, 20:00:35 »
Jak już wszyscy wrócili z działek to chętnie skorzystam z waszej pomocy w związku z powyższym :-D
Pozdrawiam.

Offline ikkyo

  • TDM User
  • Piła
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1937
  • Polewajmy się szampanem
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1505 dnia: Maj 31, 2015, 20:15:50 »
Panie i Panowie,
co sądzicie o tym sprzęcie wizualnie? Coś rzuca się w oczy?
http://otomoto.pl/oferta/yamaha-tdm-900-tdm-varadero-v-strom-ID6y5Kv1.html

Generalnie oglądałem to moto, ale mam mieszane odczucia. Wygląda dla mnie ok (ale czekam na Waszą opinię), natomiast czy to normalne u TDM 900, że:
1. Moto odpala za ok. drugim-trzecim zakręceniem rozrusznika (czyli po ok. 1,5 sek po wciśnięciu zapłonu)
2. Po odpaleniu, na zimnym, po lekkim dodaniu gazu jakby przygasa (ale nie gaśnie). W gaźnikowcu nie zwróciłbym na to uwagi, ale tu mamy wtryski. Normalne to?
3. Widać lekkie pocenie na lewym deklu silnika. Chodzi o tą stronę gdzie jest wajcha zmiany biegów (dekiel przykrywa pewnie skrzynię biegów albo sprzęgło). Pocenie widać na górze.
4. Brak tablic, moto niezarejestrowany. Jak podchodzicie do takich zakupów, bo nie ma za bardzo jak się nim przejechać...
Moto mogę jednak zaciągnąć do mechanika, którego sam wskażę, ale może powiecie po powyższym opisie, czy jest w ogóle sens?

Najbardziej niepokoi mnie pkt nr 2... A normalnie wydaje się, że silnik pracuje równo, brak jakiś uszkodzeń, podnóżki również bez uszkodzeń (chyba, że wymienione).

Objawy nr 1,2 i 3 są nienormalne dla TDM 900.
Remedium:
1-Włączyć zapłon kluczykiem(kill switch w ON przed załączeniem stacyjki) i zaczekać,aż pompa paliwa się wyłączy. Natychmiast po zamilknięciu pompy odpalać. Ma zapalić od pierwszego kręcenia.
2-Wyregulować obroty na zimno, ewentualnie uruchomić zapieczony mechanizm woskowy odpowiedzialny za nie. Po rozgrzaniu sprawdzić regulację CO i wolnych obrotów
3- Zdemontować dekiel alternatora,oczyścić i sprawdzić powierzchnię przylegania.Wymieni ć uszczelkę.
4- Jazda próbna jest jedną z podstawowych czynności przy zakupie moto.Nie mam pojęcia,jak możesz chcieć kupić moto w ciemno  :deadeek:
I ch..... ,że text nie mój:
 Bliscy mogą to akceptować lub nie.Ale nigdy nie zapominaj ceny, jaką płacą. Szanuj to, że Twoja żona, mimo, że cały czas przypomina Ci o ojcostwie, trwa i cieszy się Twoją radością.

Offline Grzeci

  • TDM User
  • WROCŁAW
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 2481
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1506 dnia: Maj 31, 2015, 20:25:52 »
Olej niekoniecznie sączy sie z uszczelki alternatora..   Czasem leci z rurki która doprowadza olej do głowicy..  I w tym przypadku też pokrywa bedzie zalana..   właśnie "od góry" .....

  Co znaczy "za drugim trzecim razem" bo tu chyba się  nie wszyscy rozumieją....

Na jakie obroty wkręca sie motocykl (zaraz po uruchomieniu, bez dodawania gazu) na zimnym silniku ??  To wiele wyjaśni...



« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2015, 20:35:27 wysłana przez Grzeci »
Więcej nie piję

Offline ryto

  • TDM User
  • 100lica
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1507 dnia: Maj 31, 2015, 23:21:53 »
Cytuj
Olej niekoniecznie sączy sie z uszczelki alternatora..   Czasem leci z rurki która doprowadza olej do głowicy..  I w tym przypadku też pokrywa bedzie zalana..   właśnie "od góry" .....
Hmm ale tu idealnie widać było pocenie wzdłuż dekla, tak jakby uszczelka nie trzymała. Ale akurat pocenie to najmniejszy problem.

Cytuj
  Co znaczy "za drugim trzecim razem" bo tu chyba się  nie wszyscy rozumieją....
Zaraz po naciśnięciu startera rozrusznik musi zakręcić jakoś ze 2 razy zanim moto odpali. Czyli muszę przytrzymać starter ok. 1,5 sek zanim odpali. Nie za bardzo wiem jak inaczej to wytłumaczyć.
A obrotów moto miało ok 1400-1500 - jakoś tak, ale głowy nie dam, nie pamiętam dobrze.
A ile powinno mieć???

Najbardziej martwi mnie to przyduszanie na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Dodatkowo słychać było jakieś dwa "uderzenia" od strony silnika, po rozgrzaniu ustało.

Być może panikuję, niestety nie mam możliwości porównania z innym egzemplarzem. A moto wygląda na prawdę ładnie. Zastanowię się, bo tdma ma mi służyć latami...

Offline siehu

  • TDM User
  • Szczecin
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 513
  • TDM 900 -> Versys 1000
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1508 dnia: Maj 31, 2015, 23:45:53 »
Najbardziej martwi mnie to przyduszanie na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Dodatkowo słychać było jakieś dwa "uderzenia" od strony silnika, po rozgrzaniu ustało.

Ja mam moto po kompletnym serwisie w Motofazie.
Wtryski, zawory, rozrząd, FSZYSTKO.

Pali za 3-4 obrotem rozruchu, czyli po ok 1 sek (1,5 sek na zimno).

Jak jest zimny to ma ponad 1,5k ale jak odkręcę manetkę gwałtowniej to przygasa, norma na początku ssania. Pochodzi z 20-25 sek i już zaczyna pracować coraz lepiej. Ale po samym rozruchu jak przykazuje to przygasa, a jak na maksa otworze przepustnice to i prawie zgasnąć potrafi. Woskowy zawór ssania mam po czyszczeniu i smarowaniu też. Także z tym akurat nie ma się co martwić.
Pytanie co z tym sutkiem.
Żyj i dać rzyć innym.

Offline konto_usuniete

  • TDM User
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 942
    • Moje motongi
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1509 dnia: Czerwiec 01, 2015, 00:31:01 »
Najbardziej martwi mnie to przyduszanie na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Dodatkowo słychać było jakieś dwa "uderzenia" od strony silnika, po rozgrzaniu ustało.

Ja mam moto po kompletnym serwisie w Motofazie.
Wtryski, zawory, rozrząd, FSZYSTKO.

Pali za 3-4 obrotem rozruchu, czyli po ok 1 sek (1,5 sek na zimno).

Jak jest zimny to ma ponad 1,5k ale jak odkręcę manetkę gwałtowniej to przygasa, norma na początku ssania. Pochodzi z 20-25 sek i już zaczyna pracować coraz lepiej. Ale po samym rozruchu jak przykazuje to przygasa, a jak na maksa otworze przepustnice to i prawie zgasnąć potrafi. Woskowy zawór ssania mam po czyszczeniu i smarowaniu też. Także z tym akurat nie ma się co martwić.
Pytanie co z tym sutkiem.

Sutki się pieści, a nie o nie zapytuje   :deadbeer: :deadbeer


sorry, musiałem  :deadangel:

Offline moro

  • TDM User
  • Radom
  • 120 km/h
  • ***
  • Wiadomości: 214
  • Memento mori
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1510 dnia: Czerwiec 01, 2015, 07:21:10 »
Przyczyną dławienia silnika może być stare paliwo bo nie wiadomo ile motocykl stał we Włoszech.
Memento mori
TDM 5PS'02  OSA M52'63

Offline Grzeci

  • TDM User
  • WROCŁAW
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 2481
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1511 dnia: Czerwiec 01, 2015, 07:59:52 »
Pewnie czesc uzna to za wariactwo co napisze... druga czesc to samo uzna za kretynizm...  Ale....  tak sie sklada ze znam taki przypadek z autopcji. Moto gosc kupil w bardzo dobrej cenie, gdyz sprzedajacy uznal ze silinik zaraz sie rozleci. Objaw: na zimnym silniku na wolnych obrotach stukanie (losowo) bardziej slyszalne od strony sprzegla. Wrazenie potegowal fakt ze w momencie stukniecia spadaly obr. silnika....  No i tak drogie robaczki byl to poprostu objaw "wypadajacych" zaplonow.....  moto po serwisie silnika pracuje jak ta lala (z przepustnic doslownie skrobalem nagar...) przbieg realny tamtej maszyny nie byl straszny...  Dany cylinder gubil zaplon.. silnik gwaltownie zwalnial...  i w tym momencie wszystkie luzy w silniku robily poprostu pierdut!  Tak wiec nie musi to byc nic strasznego.


a miala byc gruba robota za gruba kasiore.... :( chlip chlip :(
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2015, 08:02:07 wysłana przez Grzeci »
Więcej nie piję

Offline ryto

  • TDM User
  • 100lica
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1512 dnia: Czerwiec 01, 2015, 10:34:50 »
Ok Panie i Panowie, widzę że w TDMkach to raczej normalne objawy.
Samo stukanie - muszę jeszcze raz obczaić. Mogło to być moje widzimisię, odpaliłem, odkręciłem powoli manetkę, zaczął się trochę dławić, obroty zaszalały i uznałem, że stuka co wcale nie musi być prawdą.

Sprobuję ustawić dzisiaj czy jutro mechanika i zobaczymy, chociaż cudów się nie spodziewam. Pewnie sprawdzi to co ja z tym, że zdejmie plastiki ;-)
Z tym pieszczeniem sutków w tedzi to nie wiedziałem, ale jak to ma oznaczać, że będzie dobrze jeździła, to zacznę ;-)

Czy ktoś ewentualnie może mi powiedzieć, jakie TDM 900 powinna mieć obroty na zimnym i potem rozgrzanym silniku?
Dodatkowo, gdzie powinien się zatrzymać wskaźnik temperatury na rozgrzanym silniku. Podejrzewam, że pewnie gdzieś na środku skali?
A, bym zapomniał. rozumiem, że TDM świeci na jedno światło?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2015, 10:41:57 wysłana przez ryto »

Offline Grzeci

  • TDM User
  • WROCŁAW
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 2481
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1513 dnia: Czerwiec 01, 2015, 10:44:42 »
tak.. forum Ci odpowie. Jest serwisowka i pare kilo postow. Do tego wyszukiwarka ktora wbrew ogolnej opinii nie szczeka i nie gryzie. Milej lektury :)
Więcej nie piję

Offline ryto

  • TDM User
  • 100lica
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1514 dnia: Czerwiec 01, 2015, 12:22:35 »
Fakt, sorry, po prostu chodziło o mało czasu na zakup w tym tyg, stąd ta wygoda i prośba o szybką informację. Ale dobrze wiedzieć, że tu na forum podobnie jak na elektrodzie: "było, zamykam" ;-)

Natomiast problem się rozwiązał - znajomi mechanicy nie mają czasu w tym tyg, więc szukam dalej...